Män som hatar kvinnor..

Känner mig som en riktig nattuggla, sitter med min laptop i högsta hugg i sängen och är inte ett dugg trött. Kom nyss hem efter en myskväll med Annie och Malin. Blev bio denna kväll, Män som hatar kvinnor. Vilken film! Helt fantastiskt bra. Har nyss läst ut boken av Stieg Larsson och filmatiseringen var verkligen hur bra som helst. Handlingen är egentligen otroligt brutal och hemsk men samtidigt väldigt fin och meningsfull, man går inte från biosalongen oberörd. Hade igenom hela filmen en klump i magen och var ständigt på helspänn, våldtäckt scenerna är helt klart de värsta. Tror inte riktigt man kan föreställa sig hur mycket. Det är fruktansvärt att flera kvinnor dagligen utsätts för sexella övergrepp.. Man får verkligen en bild av det och blir otroligt berörd! Verkligen en sevärd film! GAnska kul att det är så pass kända skådespelare med, det blev liksom extra "roligt" då. Mikael Nyquist och hon Naomi Rapace var gjorda för rollerna.

Blev sedan en liten snabb vända på stan efter det och sedan tog vi bilen hem och lämnade av Malin och sedan hem till Åhus. Hade egentligen inget planerat inför kvällen eftersom att min föräldrar skulle iväg, men efter snabba beslut och ändringar så satt jag på bussen vid 9.. Så det har varit en väldigt mysig och trevlig kväll !

Har också varit väldigt duktig idag, om jag får säga det själv. Körde nämligen och bokade därefter halkan, nu börjar det närma sig.. Sedan så begav jag och Pea oss till gymmet för att träna järnet, ett riktigt skönt pass!
Nej sovdags och imorgon är det 18 års kalas !

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0