Då var skolan igång igen..

Kom nyss hem från skolan. Satt på bussen och kokade trots att jag bara hade kofta och jeansjacka, så skönt med värme! Hade 3 lektioner idag och på en av dem hade jag ju glassredovisningen, gick helt okej tycker jag. Skönt att ha det gjort. Läser ju kursen pedagogisk ledarskap, kan förhoppningsvis va ganska bra att ha i framtiden.
Idag så började jag 9.40 och vilken skillnad det är på att börja 8 med att börja över 9. Man blir mycket piggare och orkar mycket mycket mer, tycker man kan införa att man istället för 8 börjar 9. I och för sig så är jag helt otroligt morgontrött, det är verkligen det värsta jag vet att gå upp på morgonen. Innan så gick jag upp kvart i 6 när jag började 8 för att hinna med alla morgonsysslor innan bussen går 7.11. Men det har gått utför med det den senaste tiden. Snoozar så länge som möjligt och i bästa fall så är jag uppe 40 minuter innan bussen går, men jag klarar mig på det.

Sov inte heller så bra inatt (brukar alltid göra det annars) för jag vaknade nämligen med ett ryck av en fruktansvärd mardröm. Jag dansar och nästa vecka så ska vi ha uppvisning och jag har nu missat två övningar pga att jag fyllt år och har vatt iväg. Det jag drömde var att jag inte alls hade lärt mig danserna och att jag har missat jättemycket nu när jag vatt iväg. Fy vilken ångest jag hade och faktiskt fortfarande har.. Måste verkligen kunna alla 4 danser. Ska träna där idag så då får jag se till så jag kan allt. Vi ska bla. dansa till cats musikalen (utklädda, riktigt kul- för den dansen kan jag), till låten Think, Chic och till Just Dance. Så det är lite att lära in för en "nybörjare" som mig(har dansat innan men det var några år sedan). Så snart ska jag käka lite och sedan leta reda på lite katt-kläder och bege mig inte till stan igen för att dansa.

Förövrigt så beställde pappa resa igår. Vi åker till Kroatien den 12 maj, det är snart! Jag och min familj ska bila ner till norra Kroatien, får se hur det går med 6 stycken i bilen.. Menmen jag längtar, soool och bad säger  man inte nej till!

Ciao så länge!

Klädsel: skjorta Monki,
 linne/klänning Gina Tricot, jeanstights MQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0