My confession

Sitter just nu uppkrupen i sängen med en CHIC-tidning framför mig så jag kan drunkna i det senaste modet och glömma allt. Har massa myskläder på mig för att värma upp mig från regnet som öser ner utanför fönstret. Kom nämligen hem från en av Vibys fotbollsmatcher som jag och Malin var och tittade på. I ösregn och kyla. Men mysigt var det med min fina vän.

Confession
Ikväll är en sådan kväll som man tänkt länge på. Den skulle så småning om komma. Den sista kvällen på sommarlovet för "vanliga skolgångsungdomar". Men jag tillhör inte en sådan längre utan är "on my own" (om man kan kalla det så). Så just nu vet jag inte riktigt hur jag känner. Vad jag vill med den kommande tiden eller vilka möjligheter jag har. Visst känner jag en gnutta ångest över att inte få komma tillbaka till Söderport med min trygga klass.. Men ska jag vara helt ärlig så har jag inte riktigt förstått det än. Allvaret. Att det är över. Det kommer väl komma om några veckor/månader/år? Men samtidigt så är man i den situationen just nu då man börjar tänka på vad jag vill göra. Jag kan inte längre vara fast i sommarens sköna idyll med tryggt sommarjobb eller lata dagar i solen eller långa sovmorgnar till 12. Då man känner sig helt bekymmerslös. Då man bara skjuter höstens kommande vardag framför sig.

Så idag/ikväll har jag tänkt på och insett en del av de stora allvaret. Med skräckblandad förtjusning eller förväntansfull orolighet, kan inte riktigt avgöra vilket av dem, så tänker jag såhär:

-Ska jag plugga i höst trots att jag innerst inne vet att jag är så fruktansvärt skoltrött och inte ens vill tänka på prov, inlämningar eller skoldisciplin?
-Ska jag söka dessa tråkiga, meningslösa jobb som jag visserligen får bra betalt för men som jag ALDRIG kommer stå ut med i mer än en vecka?
-Ska jag enbart söka de där drömjobben som är så förbaskat svåra att få samtidigt som jag trycker ner mitt självförtroende när jag inte får dem?
-Ska jag enbart satsa på min dröm, passion och kärlek -sången, dansen och teatern- för att satsa på att komma in på utbildningar inom det?
-Ska jag leta billiga utlandsresor, som jag längtar efter att få göra?
-Ska jag bara njuta av att ha tagit studenten och leva det osunda men dock så roliga livet som ung 19 åring med vänner, pojkvän och familj?
-Eller ska jag bara oroa mig för allt som framtiden har att erbjuda och gå hemma?

Ska jag behöva sitta och grubbla på detta och sedan ta ett beslut som jag ångrar så låter jag hellre bli! Jag satsar på att göra allt ovan. Man lever bara en gång och jag tar varje dag som den kommer!

With Love -J

Kommentarer
Postat av: Julia

sv; hoppas allt är bra med dig och att du får en fin torsdag ! :)

2010-08-18 @ 23:47:27
URL: http://missmarvellous.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen.



2010-08-19 @ 00:02:02
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: vonskareng

låter som att du har det mysigt en kväll som denna :)

2010-08-19 @ 00:05:12
URL: http://www.metrobloggen.se/vonskareng
Postat av: Michan

Vilket bra inlägg. Jag har också känt sådär och gör det fortfarande ibland. Jag brukar sätta mig och skriva, en spalt vad jag vill, en som jag kan tänkas och en som jag absolut inte vill, allt från jobb, studier mm

2010-08-19 @ 09:42:00
URL: http://michanelfgren.blogg.se/
Postat av: Elin

Ett tips från mig, plugga inte om du känner att du hellre vill göra något annat ett tag. Tror det kan vara bra ett break för många. Jag själv jobbade i ett år för att tjäna pengar efter studenten, och nu i maj åkte jag till London för att jobba som aupair året ut. Och det är nog det bästa jag har gjort. Även om aupair-yrket inte är så glamoröst så har man så fruktansvärt kul med sina kompisar på helgerna, så det är värt det. Det är inget du är sugen på? :)

2010-08-19 @ 10:16:50
URL: http://londonbyelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0